Korzyści z Tahini i masła sezamowego

Dzięki nam dostaniesz skrzydeł!

Korzyści z Tahini i masła sezamowego

Nasiona sezamu są dobrze znane w kuchni Bliskiego Wschodu, gdzie są głównym składnikiem chałwy z cukierków sezamowych i tahini oraz pasta sezamowa, niezbędnym składnikiem hummusu. Podstawa azjatyckich specjałów to wegańskie dania kuchni azjatyckiej, które stały się popularne na Zachodzie. Makaron sezamowy i sezamowe tofu lub tempeh. Oczywiście istnieje wiele niewegańskich potraw, które podkreślają sezam i można experymentować kazdego dnia z inną potrawą w serwowanym menu ze wzgledu na liczne witaminy i cenne minerały.

Przepis na pastę tahini

cena pasty tahiniDodając orzechowej głębi, gęstości i złożoności do sosów, dipów, marynat, a nawet wypieków – tahini to niemal magiczny składnik, który można mieć pod ręką w kuchni. Przygotowanie własnego tahini może wydawać się czymś, do czego trzeba być doświadczonym kucharzem. Jest to jednak zaskakująco proste i satysfakcjonujące, a jeśli Ty i twoja rodzina jecie regularnie tahini, może to również zaoszczędzić pieniądze. Dowiedz się, jak zrobić tak dobrą pastę gdzie cena pasty tahini równa sie sattysfakcja. Co to jest tahini? Tahini to gęsta, kremowa pasta z nasion sezamu, które zostały przypieczone, zmielone i zmieszane z olejem. Istnieje od tysięcy lat, ale tahini, znane również jako tahina, dopiero stosunkowo niedawno stało się podstawą wielu kuchni w Polsce. Czasami jest sprzedawany jako masło sezamowe. W innych częściach świata, zwłaszcza na Bliskim Wschodzie, w Afryce Północnej i we wschodniej części Morza Śródziemnego, tahini jest podstawą wielu ulubionych potraw, w tym hummusu i baba ganoush. Te kuchnie wykorzystują również nasiona sezamu w dipach, sosach, do posypywania krążków chleba, wypieków zarówno pikantnych, jak i słodkich i są obficie stosowane w mieszankach przypraw, takich jak zaatar. Nasiona sezamu używane do produkcji tahini są zwykle łuskane, co oznacza, że ​​usunięto zewnętrzną warstwę lub łuskę. Jest to czasami nazywane lekkim tahini ze względu na jego blady odcień. Lekkie tahini ma łagodny smak. Czasami tahini robi się z niełuskanych nasion sezamu, które zachowują łuskę i mają bardziej gorzki smak. Jest to znane jako ciemne tahini.

Tahini is a highly nutritious source of protein, fibre, calcium, magnesium, and unsaturated fat.
It’s also a source of B-vitamins – which are responsible for energy production and normal brain function.1 Tahini also contains important trace minerals like selenium – an antioxidant which helps fight inflammation in the body – and copper – which helps the body absorb iron.2. Sesame seeds, tahini’s main component, have been liked to a reduction in oxidative stress in the body.Thanks to its impressive protein and fibre content, tahini can help keep you fuller for longer, making tahini a great weight-loss food despite its relatively high calorie count.