Facebook we współczesnym wydaniu

Dzięki nam dostaniesz skrzydeł!

Facebook we współczesnym wydaniu

 

Od jakiegoś czasu facebook stał się bardzo popularnym medium, na którym odsyła się odbiorcę do treści na innych social mediach oraz na strony internetowe, platformy e-commerce lub do innych aplikacji sprzężonych z danym systemem operacyjnym. Jest to social media, które wciąż posiada zdecydowaną przewagę na rynku social media oraz możliwość generowania największego ruchu na profilu. Co więcej, istnieją poważne argumenty, który przemawiają za tym, że inne social media nigdy nie osiągną takiego poziomu popularności.

Uniwersalność i popularność w służbie promocji

promocja strony na facebookuObecnie wydaje się, że facebook jest najbardziej uniwersalnym social media, który prawdopodobnie nie jest może tak wyspecjalizowany, jak inne media chociażby w kwestii social mediów opartych o wideoblogi. Jest to jednak najpopularniejsze social media na świecie oparte o bardzo ważny fundament, mianowicie o znajomych, dzięki czemu treści polecane przez naszych znajomych sprawiają wrażenie treści zweryfikowanych i wiarygodnych.Dzięki temu skuteczna promocja strony na facebooku musi opierać się o ten fakt. Dzięki sieci znajomym możemy uzyskać niepowtarzalny w innych social mediach zasięg, co sprawi, że oferowany przez nas produkt będzie zdecydowanie bardziej rozpoznawalny. Facebook oferuje również najbardziej przejrzysty model komunikacji, który trafia również do specyficznego rodzaju użytkowników, takich jak osoby raczkujące w technologiach mobilnych, czy osoby raczkujące w social mediach w ogóle. Dzięki wbudowanemu komunikatorowi możemy bardzo szybko skontaktować się z osobami publikującymi jakąś treść, a także umieszczać komentarze w trybie publicznym. Promocja strony internetowej, która ma służyć jako wskazanie miejsca istnienia profesjonalnej i konkretnej treści o danym produkcie może jednocześnie wykorzystywać inne social media. Pamiętajmy o tym, że zdywersyfikowanie źródeł marketingu może pozytywnie wpłynąć na promocję, zwłaszcza jeżeli dodamy do tego social media angażujące innego rodzaju treści np. takie jak wideoblogi, fotorelacje i story.

Każdy, kto próbował promować swoją stronę internetową w social mediach na pewno spotkał się z aporią związaną z brakiem określonej liczny osób obserwujących daną treść. Tutaj stykamy się z jednym z głównych obszarów, na którym działać może agencja social media, mianowicie na rozpropagowywaniu treści, współpracy z liderami opinii publicznej czy organizowaniu osób obserwujących. Marketing i PR to dwa paradygmaty wśród których będziemy się poruszać tworząc odnośnik do naszej strony internetowej.