E-marketing na urządzeniach mobilnych

Dzięki nam dostaniesz skrzydeł!

E-marketing na urządzeniach mobilnych

reklama na urządzeniach mobilnych

Trudno wyobrazić sobie współczesne życie bez korzystania z urządzeń mobilnych. Codziennie polegamy przede wszystkim na smartfonach i to najczęściej na nich przeglądamy swoje media społecznościowe, a także korzystamy z internetu. Obecnym marketingowcom ten fakt nie umknął, zatem dokładają wszelkich starań, aby wykorzystać pełen potencjał urządzeń przenośnych.

Urządzenia mobilne a sposoby reklamy

reklama na urządzeniach mobilnychIstnieją trzy podstawowe kanały reklamowe, jakie można przy tej okazji wykorzystać. W pierwszej kolejności warto wspomnieć o znanych skądinąd kampaniach reklamowych w wyszukiwarce (tzw. Google Ads). Dzisiejsze statystyki jasno pokazują przewagę korzystania z wersji mobilnej wyszukiwarki Google niż w przypadku stacjonarnego odpowiednika. Co warte zaznaczenia – niemalże wszystkie (bo niecałe 90% wszystkich zapytań) dotyczy usług znajdujących się w okolicy. Innymi słowy – szukamy tego, co jest najbliżej nas. Nic zatem dziwnego, że na ten sposób promowania swojej działalności powinni zwrócić uwagę właśnie wszelkiego rodzaju usługodawcy czy gastronomowie – również lokalni. Warto także pamiętać o tym, że dzięki Google Ads przedsiębiorcy mogą modyfikować harmonogram wyświetlania się ich reklam, tak by te pojawiały się wyłącznie w godzinach ich pracy. Kolejnym kanałem, być może nawet bardziej oczywistym dla niektórych osób, jest promocja na Facebooku. Facebook Ads, podobnie jak Google Ads, pozwala na dopasowanie reklamy do charakterystycznego, mobilnego widoku. Natomiast dzięki możliwości określenia grupy docelowej, jasno trafiamy z reklamą do odpowiednich osób. Ostatnim sposobem, który znacząco odbiega od wyżej wymienionych kampanii, jest tzw. AdMob. Dzięki niemu możemy umieszczać banery reklamowe wewnątrz innych aplikacji mobilnych. Z pozoru może się wydawać, że metoda ta jest skuteczna wyłącznie w przypadku chęci wypromowania własnego programu, jednak promowanie innego rodzaju działalności może być równie efektywne. Przede wszystkim kluczem do sukcesu będzie w tym przypadku świadomość osób, do których chcemy z reklamą trafić. Jeśli już określimy grupę docelową, to powinniśmy skupić się na aplikacjach, które cieszą się popularnością w jej obrębie, a następnie umieszczamy w nich naszą reklamę.

Te trzy kanały docierania do potencjalnych klientów pozwolą nam na wykorzystanie maksymalnego potencjału urządzeń mobilnych. O ile dwa pierwsze zaprezentowane tutaj sposoby są również wykorzystywane do wyświetlania reklam desktopowych kojarzonych przede wszystkim ze stacjonarnym korzystaniem z internetu, o tyle AdMob to aplikacja wykorzystywana wyłącznie przy okazji rozwiązań mobilnych. Nigdy nie zapominajmy o uwzględnianiu urządzeń przenośnych podczas planowania swojej kampanii.

Zapraszamy na: Marketing i Google Ads Pikseo Toruń

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *